Saturday, September 14, 2013

Prajitura cu mac si carob

  Am cumparat mai de mult carob, dar pentru ca nu mi-a placut foarte mult gustul, care mi se parea destul de diferit de cel de cacao, nu l-am consumat.Citisem despre carob cat e de bun pentru sanatate dar nu aveam nici o reteta, iar ultima data cand l-am pus in loc de cacao nu a fost un succes. Azi am vrut sa fac o rulada cu gem, dar am descoperit ca nu mai am gem .Si ma gandeam ca se pun pe blat. Initial am vrut sa fac o galzura de cacao, dar si aceasta se terminase, asa ca am pus carob. Mi-a placut combinatia de glazura de carob cu mac si sigur o sa o  mai fac aceasta prajitura.
Pentru blat:
-6 oua
-6 linguri zahar
-6 linguri faina
-1 lingurita praf de copt nestins
-1-2 linguri de mac

    Se separa albusurile si galbenusurile. Albusurile se bat spupa cu zaharul, se adauga galbenusurile apoi praful de copt si faina. Se coace pe intr-o tava intinsa in care punem hartie de copt unsa cu putin ulei.Se coace 15-25 de minute la foc potrivit.
   Se lasa sa se raceasca.

   Glazura:
-1 lingura plina de margarina sau unt
-5 linguri de lapte
-2 lingura carob
-1 lingura de zahar
-1 lingura de faina

Se topeste marganina in tigaie, se adauga laptele iar cand incepe sa clocotesca ,carob-ul,apoi zaharul si la final faina. Se mesteca in continuu. Daca e prea groasa se mai poate adauga lapte.


  Glazura se intinde peste blatul racit si se poate taia imediat in patratele.

   

No comments:

Post a Comment