Saturday, September 14, 2013

Placinta cu mere

Foaia:
-600 g faina
-1 pachet unt moale
-200 g zahar
-3 oua
-25 g drojdie
-coaja de la 1 lamaie
-1 lingura - 2 de lapte

Compozitia:
-2 kg mere
-50 g unt
-250 g zahar
-zeama de la 1 lamaie
-scortisoara



Drojdia se dizolva in lapte cald, nu fiert, se pun toate ingredientele si se pune la crescut 1 ora.
Eu am pus intr-un bol mare untul peste care am adaugat zaharul treptat  si am folosit mixerul cu paletele pentru aluat. Am adaugat ouale si drojdia inmuiata in lapte. Am dat pe razatoare lamaia si am pus coaja in aluat. Le-am lasat sa se omogenizeze apoi am adaugat faina cu lingura pana cand a devenit prea tare ca sa mai poata fi mixat de blender. Atunci am scos coca din bol si am framantat-o pe masa pana cand am incorporat toata faina. Am pus compozitia inapoi in mol, am acoperit-o cu un prosop si am pus-o la crescut.


Se curata  2 kg mere, se dau pe razatoarea mare, se stropesc cu zeama de lamaie  si se calesc intr-o cratita mare in 50 g de unt, apoi  se adauga 250 g zahar si scortisoara. Se calesc pana cand se evapora toata zeama.

Aluatul se imparte in 3 si se fac 3 foi. Se pune hartie de copt intr-o tava intinsa. Se intinde prima foaie cu facaletul si se pune in tava. Se da la cuptor pentru cateva minute. Se scoate si se pune jumatate din compozitia de mere. Se intinde a doua foaie, se pun restul de mere si se acopera cu cea de-a treia foaie. Se baga la cuptor la foc potrivit.

No comments:

Post a Comment