Thursday, December 12, 2013

Bounty

Sunt topita dupa Bountry si dupa cocos in general . Multumim Valentina pentru aceasta reteta minunata.
Ingrediente
  • - 300 gr nuca de cocos proaspata (aprox. 2 nuci de marime medie)
  • - 100 gr caju crud
  • - 1/2 cana apa
  • - 50 gr ulei de cocos (presat la rece)
  • - 100 gr miere
  • - 30 gr fulgi cocos uscati
  • Invelis de ciocolata
  • - 1/2 cana unt de cacao topit
  • - 4 Lg miere (sau dupa gust)
  • - 5-6 Lg cacao (sau dupa gust)
  • Mod de preparare
    Ador sa imi pun creativitatea la lucru in ceea ce priveste dulciurile raw vegane. Cateodata ma trezesc cu cate o idee, fac diverse combinatii in minte si apoi trec la treaba, ajustand pe parcurs.


    Nu-mi iese intotdeauna din prima exact cum mi-am dorit, insa imi dau seama ce nu am facut bine si pot imbunatati data viitoare.


    Asa s-a intamplat si in cazul retetei de bounty.


    Inca mai este loc de imbunatatire (la metoda de invelire in ciocolata), insa din punct de vedere al gustului este DIVINA!


    Reteta nu este complicata, insa trebuie sa recunosc ca e migaloasa. E bine sa alegi o zi libera cand vrei sa o incerci si sa te gandesti ca e in loc de meditatie.


    Am ales sa folosesc nuca de cocos proaspata, in loc de fulgi, pentru textura, aroma si beneficiile pe care le are asupra sanatatii.


    Nuca de cocos se desface si se curata de coaja subtire si maro, spalati cu apa calduta si apoi dati pe o razatoare cat mai fina. Mainile voastre vor fi foarte bine hidratate dupa ce veti face asta.


    Cand desfaceti nuca incercati sa obtineti bucati cat mai mari pentru a va usura munca cand dati pe razatoare.


    Apoi in blender puneti caju (pe care inainte il puteti lasa la inmuiat in apa timp de o ora) impreuna cu 1/2 cana apa. Procesati pana obtineti o crema fina si consistenta.


    Transferati crema in robotul cu lama S si adaugati si restul ingredientelor:fulgii de cocos razuiti, uleiul de cocos, mierea, fulgii de cocos uscati. Amestecati pana totul este bine omogenizat.


    Daca nu aveti un robot puteti amesteca totul cu mana foarte bine.


    Acum luati din compozitie si formati cu atentie batoane de dimensiunea dorita. Compozitia este destul de moale si nu foarte lipicioasa. Eu am ales sa le pun in forme de silicon si apoi am bagat in congelator timp de aprox 2-3 ore. Am intampinat putine dificultati la taierea batoanelor, deoarece au fost un pic sfarmicioase. Deci data viitoare am sa incerc sa formez batoanele cu mana.


    Dupa ce le-ati lasat sa stea la congelator macar 2 ore, puteti pregati crema de ciocolata. ce trebuie sa faceti este sa topiti untul de cacao pe baie de aburi, il puneti intr-un bol, adaugati mierea si cacao si amestecati cu ajutorul unui tel pana totul este bine omogenizat. Va recomand sa adaugati mierea si cacaoa treptat si sa gustati pentru a obtine aroma preferata.


    Lasati crema sa stea 4-5 minute la temperatura camerei pentru a se intari un pic, apoi scoateti batoanele din congelator si inveliti-le bine in ciocolata.


    Eu le-am pus pe o farfurie, insa daca aveti un de gratar din metal cred ca ar fi mai bine.


    Lasati-le in congelator 30-40 min, apoi pot fi consumate sau puse in frigider, pentru a nu ingheta crema de cocos din interior.


    Cu drag,


    Valentina


    DeliciiSanatoase.ro

No comments:

Post a Comment