Wednesday, March 12, 2014

Pilaf de hrişcă şi legume la cuptor

 

Lauda cineva hrisca pe nu stiu ce site ca fiind un alinebt cu gust deosebit si asta m-a facut sa cumpar si eu. Am fost foarte dezamagita la prima incercare, atunci cand am facut-o cu lapte am crezut ca am afumat mancarea. De fapt cam asta mi se pare mie ca este gustul ei, de lapte afumat. Ca sa fiu sigura am fiert-o din nou pentru o salata. Mi-a fost destul de greu sa mananc pentru ca nu mi-a placut. De dragul lucrurilor bune care se spun despre ea, ca ar lupta cu depresia si pentru continutul de fibre, am zis sa mai incerc o data, poate gasesc o reteta care imi place, asa ca maine voi face :

Pilaf de hrişcă şi legume la cuptor

Reţeta permite o mulţime de combinaţii de legume şi carne, după bunul plac: morcovi şi roşii, cârnaţi afumaţi, vită sau pui. Ingredientele sunt suficiente pentru patru porţii generoase.
Ingrediente:
185 g hrişcă (o cană)
2 căni de apă rece
2 căni supă (stock)
1 lingură unt
o mânuţă de broccoli, desfăcut în bucheţele
1 ardei gras verde, mărunţit
6 ciuperci medii, curăţate şi tăiate felii
câteva fire de pătrunjel tocat fin
sare şi piper după gust
Mod de preparare:
Cuptorul se preîncălzeşte la 180 de grade Celsius.
Hrişca se pune într-o sită şi se trece printr-un jet de apă rece. Se scurge şi se pune într-un vas adânc, termorezistent. Se adaugă apa, supa şi untul. Se dă la cuptor 15 minute.
Între timp, într-o tigaie încinsă bine se călesc ciupercile şi ardeiul. Când capătă o culoare arămie, se iau de pe foc.
Hrişca se scoate din cuptor şi se aerează uşor cu o furculiţă. Se adaugă broccoli, ciupercile şi ardeiul, apoi se potriveşte de sare şi piper. Vasul se acoperă cu folie de aluminiu şi se întoarce în cuptor încă 15 minute. Hrişca trebuie să fie gătită al dente, iar legumele să fie uşor crocante.
Se serveşte caldă, cu puţin pătrunjel verde.
Pentru cei care nu pot înlătura carnea din alimentaţie, reţeta poate fi înnobilată. Pentru aceeaşi cantitate de pilaf de hrişcă (reţeta va fi păstrată întocmai şi pentru această variantă) o jumătate de piept de pui la grătar este suficient. Pilaful şi pieptul de pui se împart în patru porţii, se stropesc cu puţin unt topit şi se ornează cu pătrunjel verde. Opţional, la reţetă pot fi adăugate câteva rondele de morcov gătit la abur.
Adaptare după o reţetă feastie.com.

No comments:

Post a Comment